Korsika

4. srpna 2015 v 15:58 | Keyance |  Cestování

Zdravím,
Ráda bych vám stručně shrnula naši rodinnou výpravu na Korsiku. Na cestu jsme se vydali ještě před koncem školního roku, hned jakmile jsem se vrátila z projektového týdne. Doma jsem se ani neohřála a už jsme cestovali napříč Rakouskem směrem k alpám. Cestou jsme se stavili v nádherných Benátkách. Byla jsem zde podruhé, minule byla noc a celou dobu pršelo, protentokrát bylo počasí až příliš slunné. Moje malá milá Kiki celou dobu frfňala a fňukala, prozatím nemohla docenit krásy městských uliček.
Ještě v ten samý den večer jsme se nalodili na trajekt, na němž jsme přespali a další den ráno vyjeli na cestu. Chvíli po poledni se pneumatiky našeho auta poprvé dotkly Korsiky. Odpoledne jsme se již čáchali v moři. Sestřička byla naprosto nadšená velkémi vlnami a množstvím vody. Následně jsme se ubytovali v apartmánu poblíž krásného města Calvi a jeho velmi hlučné pláže.

Na Korsice jsme strávili 11 dní. Navštívili jsme většinu nejzajímavějších míst a měst, jež Korsika nabízela. Avšak jsme hodně času strávili na pláži, víc času, než se mi líbí. Nejsem plážový typ, za to sestřička byla vyloženě nadšená. S neuvěřitelným elánem stavěla hrady, běhala po pláži, veslovala v nafukovací loďce, sbírala mušle, plavala a otravovala horkem umořené rodiče.

V jeden den jsme se vydali na celodenní výlet do Bonifacia a Corta. Vyjeli jsme ráno někdy okolo deváté, Peťa totiž zaspal. Prvně jsme jeli do vnitrozemního Corte, kam jsme dojeli v době největšího horka, tedy poledne. Vystoupali jsme k Citadelle, kde se nacházelo taky přední korsické Museu di a Corsika. Chtěli jsme si zajít pouze na citadelu, ale kvůli tomu jsme museli koupit i vstupenku do muzea. Prvně jsme zašli na citadelu, bylo vedro jak prase, ale nádherný výhled. Je to jediná pevnost ve vnitrozemí, byla založena v 15. století. Celý spocení jsme se dobrali taky do onoho slavného muzea, ve kterém pro nás nic tak moc slavného nebylo. Hlavně jsme ničemu nerozuměli, neboť vše bylo jen a pouze francouzky.
Dále jsme jeli do údolí řeky Restonici známé krásnou čistou vodou a možností koupání. Vyjeli jsme až nahoru po úzké klikaté cestě, na jedné straně byl sráz do údolí na druhé pak všudy přítomné skály. Mamka se trochu bála. Po cestě jsme potkali slováky, Peťa zastavil auto a začal si s nimi povídat, zjistili jsme, že již sedm let žije na Korsice a na Slovensku nebyl čtyři. Nahoře jsme to otočili a o kus dolů jsme zaparkovali a šli se vykoupat v nádherné křišťálově čisté vodičce. Bylo to úžasné, voda byla naprosto studená a v jednom místě se dalo parádně plavat.
Pokračovali jsme na jih až do nejjižnější části Korsiky do Bonifacia, města známého svou polohou na skalách nad mořem. Prvně jsme nasedli na výletní loď a podívali se do nedaleké jeskyně, dvou zátok a poprvé i na město. Viděli jsme taky krmení racků a rybiček. Kristínka se před odplutím bála, aby neblinkala, dělali jsme si z ní legraci.
Zpátky na pevnině jsme museli odjet s autem, které jsme nechali na parkovišti v přístavu, což byl trochu problém, jež nás stál 10 euro. Přijeli jsme do městského centra, kde jsme se chvíli marně snažili najít volné místo k zaparkování, než jsme dojeli na parkoviště. Ctěla jsem si město projít, naléhala jsem s tím na rodiče už nějakou chvíli a tehdy v Bonifaciu se mi to vyplatilo.

A teď dodám už jen pár foteček...